Fastsættelse af afgift
Skal du sl�s om Skat om hvad din nyimporterede GS/A er v�rd,
er det godt at v�re forberedt. Og det skal v�re sagt med det samme � p� godt og
ondt, er disse biler (endnu) ikke meget v�rd. I Frankrig skal et p�nt eksemplar
med lavt km-tal ikke koste over 4000 Euro. I Danmark kan en p�n GSA koste under
20.000 kr nysynet, en GS lidt mere, er den som ny-stand, eller n�sten ny, kan den
n�rme sig 40.000 kr, men s� har den ogs� k�rt under 80.000 km. Der er
eksempler p� p�ne nysynede GSA til under 5.000 og GS p� sorte plader, dog i
mindre god stand, ligeledes til under 5.000 kr.
Husk at bilen skal synes og derefter takseres. Du skal g�re
bilen s� lidt klar som overhovedet muligt. Hvis du istands�tter den f�r
afgiften, kommer du til at betale afgift af den istands�ttelse.
De afgifter der er betalt inden for de seneste �r ligger
mellem 7.000 og 15.000 kr, afgh. af �rgang, hvilket egentlig er temmelig h�jt.
Det skal du anf�re, n�r du forhandler afgiften:
� Bilerne er ikke eftertragtede i Danmark,
handelsv�rdien ligger sj�ldent over 20.000 kr og i s� fald kun for rigtig p�ne
eksemplarer.
�
Hvis ikke du er MEGET sikker p� hvor langt bilen
har k�rt, s� skal tvivlen komme dig til gode, t�lleren g�r kun til 99.000 km.
�
Alle buler, ridser, slidte s�der og andet skal tr�kke ned i
v�rdifasts�ttelsen. Hvis du vil vide mere om, hvordan du henter en bil hjem fra udlandet, kan du l�se mere her
P� Skats hjemmeside kan du se mere om hvordan du betaler, beregne en v�rdi og se hvad afgiften p� tilsvarende brugte biler er sat til. Bem�rk, at GS Birotor er en helt anden og v�sentlig dyrere konstruktion, s� dem kan du kun sammenligne med, hvis du k�ber Birotor.
|