Fastsættelse af afgift

Skal du sl�s om Skat om hvad din nyimporterede GS/A er v�rd, er det godt at v�re forberedt. Og det skal v�re sagt med det samme � p� godt og ondt, er disse biler (endnu) ikke meget v�rd. I Frankrig skal et p�nt eksemplar med lavt km-tal ikke koste over 4000 Euro. I Danmark kan en p�n GSA koste under 20.000 kr nysynet, en GS lidt mere, er den som ny-stand, eller n�sten ny, kan den n�rme sig 40.000 kr, men s� har den ogs� k�rt under 80.000 km. Der er eksempler p� p�ne nysynede GSA til under 5.000 og GS p� sorte plader, dog i mindre god stand, ligeledes til under 5.000 kr.

 
Husk at bilen skal synes og derefter takseres. Du skal g�re bilen s� lidt klar som overhovedet muligt. Hvis du istands�tter den f�r afgiften, kommer du til at betale afgift af den istands�ttelse.

 
De afgifter der er betalt inden for de seneste �r ligger mellem 7.000 og 15.000 kr, afgh. af �rgang, hvilket egentlig er temmelig h�jt.

 
Det skal du anf�re, n�r du forhandler afgiften:

 
    Bilerne er ikke eftertragtede i Danmark, handelsv�rdien ligger sj�ldent over 20.000 kr og i s� fald kun for rigtig p�ne eksemplarer.

         Hvis ikke du er MEGET sikker p� hvor langt bilen har k�rt, s� skal tvivlen komme dig til gode, t�lleren g�r kun til 99.000 km.

         Alle buler, ridser, slidte s�der og andet skal tr�kke ned i v�rdifasts�ttelsen.


Hvis du vil vide mere om, hvordan du henter en bil hjem fra udlandet, kan du l�se mere her


P� Skats hjemmeside kan du se mere om hvordan du betaler, beregne en v�rdi og se hvad afgiften p� tilsvarende brugte biler er sat til. Bem�rk, at GS Birotor er en helt anden og v�sentlig dyrere konstruktion, s� dem kan du kun sammenligne med, hvis du k�ber Birotor.