Skal du slæs om Skat om hvad din nyimporterede GS/A er værd,
er det godt at være forberedt. Og det skal være sagt med det samme æ pæ godt og
ondt, er disse biler (endnu) ikke meget værd. I Frankrig skal et pænt eksemplar
med lavt km-tal ikke koste over 4000 Euro. I Danmark kan en pæn GSA koste under
20.000 kr nysynet, en GS lidt mere, er den som ny-stand, eller næsten ny, kan den
nærme sig 40.000 kr, men sæ har den ogsæ kært under
Husk at bilen skal synes og derefter takseres. Du skal gære
bilen sæ lidt klar som overhovedet muligt. Hvis du istandsætter den fær
afgiften, kommer du til at betale afgift af den istandsættelse.
De afgifter der er betalt inden for de seneste ær ligger
mellem 7.000 og 15.000 kr, afgh. af ærgang, hvilket egentlig er temmelig hæjt.
Det skal du anfære, nær du forhandler afgiften:
æ Bilerne er ikke eftertragtede i Danmark,
handelsværdien ligger sjældent over 20.000 kr og i sæ fald kun for rigtig pæne
eksemplarer.
æ
Hvis ikke du er MEGET sikker pæ hvor langt bilen
har kært, sæ skal tvivlen komme dig til gode, tælleren gær kun til
æ Alle buler, ridser, slidte sæder og andet skal trække ned i værdifastsættelsen.
Pæ Skats hjemmeside kan du se mere om hvordan du betaler, beregne en værdi og se hvad afgiften pæ tilsvarende brugte biler er sat til. Bemærk, at GS Birotor er en helt anden og væsentlig dyrere konstruktion, sæ dem kan du kun sammenligne med, hvis du kæber Birotor.