GS er den sidste helt selvstændige Citroën produceret i større mængder, inden fabrikken blev en del af Peugeot-koncernen i 1974. Medvirkende til Citroëns økonomiske vanskeligheder var især lanceringen af SM og GS Birotor, der begge var stærkt luksusbetonede biler med et højt benzinforbrug. Det var desværre de rigtige biler på det forkerte tidspunkt, da de blev lanceret i starten af 70erne, lige inden den første oliekrise ramte verden og bilerne grundet højt benzinforbrug blev usælgelige.
GS er produceret i 1.874.754 eksemplarer (heraf 391.243 i break) fra 1970 til 1981. Ca 1,2 mio af serie I(70-76) og ca 700.000 af serie II. GSA i 565.009 eksemplarer (heraf 87.049 break) fra 1979 til 1987. Heri
ikke inkluderet biler produceret i Indonesien, Zimbabwe mv. GS blev produceret i Indonesien fra 1974 til 1990. Herefter er enkelte samlet af overskydende dele, og de er derfor ofte et mix af GS og GSA - den sidste nyindregistrerede GSA er derfor fra 2003!

GSA - samlet og indregistreret første gang i 2003. Indonesien. Formentlig verdens yngste GSA

Officielt pressefoto. GS Pallas 1977